Så här kommer du igång
Du aktiverar integrationen under Arkiv, Integrationer i BL Administration eller på app.bjornlunden.se.
Förberedelser
1. Hämta dina publika nycklar från Björn Lundén och Nets för att kunna aktivera integrationen. I Björn Lundén klickar du på kugghjulssymbolen i integrationsfönstret för att se din publika nyckel. Du kommer också behöva en nyckel från ditt Nets Easy-konto.
2. Ta reda på vilka redovisningskonton ni använder för utbetalningen, försäljningen och momsen.
Aktivera integrationen
1. Du klickar på “Aktivera” för integrationen i Björn Lundén, godkänner och klickar sedan på knappen “Inställningar” som kommer fram. Du skickas då direkt till integrationsplattformen Zwapgrid.
2. Du skapar där din egen “arbetsyta” och loggar in. Det är ditt eller din kunds företags egen plats för att hantera integrationen. Är du redovisningskonsult kan du t ex använda din e-post till en början när du gör uppsättningen åt din kund för att sedan lägga till kunden som användare och admin.
3. Väl inloggad på din arbetsyta väljer du Nets och Björn Lundén. Det är nu du behöver dina API-nycklar och ska ge kopplingarna ett namn.
4. Du väljer sedan själv dina inställningar beroende på hur du vill redovisa utbetalningarna och från vilket datum du vill att det ska gälla. Ett tips om du är osäker är att ha med dig en redovisningskonsult när du sätter upp integrationen.
Läs mer om Nets Easy »