Innan du kontaktar oss, kontrollera följande!

  • Upplever du att ditt program är långsamt?

    Våra produkter har gått från att vara enbart installerade program på en lokal dator till att vara sammankopplade och integrerade med ett antal andra system och lösningar. Detta ger tillgång till fler funktioner i programmen, men också en ökad komplexitet då det är många system som ska samverka och som alla kan påverka hastigheten i programmen. En del är sådant vi på Bjorn Lunden kan påverka medan andra ligger utanför vår kontroll.

    Läs mer om vad som kan påverka att programmet går långsamt

  • Har du startat om din dator? 

    Ja, vi vet att det är klyscha i supportsammanhang, men att starta om datorn är faktiskt fortfarande en av de mest lyckade supportåtgärder som finns. När ditt system startas om brukar låsta program och andra aktiva sessioner som hängt sig återställas och fungera som de ska igen. 

  • Har du rensat cacheminnet i din webbläsare?

    Ibland händer det att en webbsida inte visas korrekt av olika anledningar. Ett exempel är att du får upp en s k 404-sida. Vi föreslår då att du rensar cacheminnet i din webbläsare.
    Här kan du läsa hur man rensar cachen i olika webbläsare » 

  • Har du uppdaterat?

    Är din dator uppdaterad med aktuellt operativsystem? Kom ihåg att många program och webbtjänster inte längre stöds i äldre operativsystem. Samma sak med äldre versioner av webbläsare. Se till att alltid installera de versionsuppdateringar som kommer ut för att säkerställa att din dator är kompatibel med de program och webbtjänster du använder.


  • Har din internetleverantör driftstörningar?

    Om du använder program och webbtjänster som är beroende av internet, och misstänker att programmet/webbtjänsten inte fungerar, ska du börja med att kontrollera din internetuppkoppling. Funkar ditt internet felfritt, kan det vara hos oss felet ligger. Då först hörs vi!