Hos Bjorn Lunden strävar vi alltid efter att du som kund ska känna dig trygg och bekväm med att låta oss hantera din information. Sätten vi gör detta på är många, och vi kan inte öppet redovisa alla detaljer – de skiljer sig också en hel del beroende på vilka av våra system som just du använder – men här följer ett axplock av sådant vi tror att du som kund vill känna till om vårt säkerhets- och integritetsarbete:
Vår personal har tystnadsplikt och endast utvalda delar av IT-personalen har insyn i säkerhetslösningar och datahantering
Vår supportpersonal ska ha ditt tillstånd för att få koppla upp sig mot din dator
Vi håller fortlöpande på att ersätta äldre systems inloggningar mot SSO-baserade, validerade genom tex BankID och vårt eget BL-Konto. Målet är att du ska behöva ett, och endast, ett sätt att logga in på dina BL-tjänster
Vi tar backuper av ditt data flera gånger per dygn
Våra serverhallar har personal tillgänglig 24/7, och är katastrofsäkrade, dvs på >20km avstånd från varandra, har redundanta lösningar för strömförsörjning, kyla samt nätverk
Vi använder automatiserad driftövervakning för att erbjuda bästa tänkbara tillgänglighet i tjänsterna
Med avseende på FRA-lagar, amerikanska Cloud Act eller de aspekter av GDPR som rör dataöverföring till tredje land: Alla våra servercentra befinner sig innanför Sveriges gränser och ägs av svenska huvudmän
Vi arbetar kontinuerligt tillsammans med interna och externa experter för att vidareutveckla våra systems stryktålighet mot nyuppkomna hot
Vi tecknar underbiträdesavtal & NDA med samtliga underleverantörer
För dig som jobbar på redovisningsbyrå: Vi kommer inte erbjuda dina kunder konkurrerande byråtjänster