Vi automatiserar mycket, men inte kundmötet där du möter riktiga människor med en genuin vilja att hjälpa på alla sätt.
När du kontaktar oss i ett support- eller annat ärende möter du alltid en människa med viljan och ambitionen att hjälpa dig på bästa sätt. Och många byråkunder ringer gärna och bollar saker med supporten eller frågeservice, för att säkerställa att de tänkt rätt. Sedan satsar vi så klart även på andra typer av användarstöd – som forum, manualer och filmer – men den personliga hjälpen kompromissar vi inte med.
Vi hårdsatsar på spetsteknik, drivna utvecklare och supportkompetens för att kunna vara en långsiktigt attraktiv byråpartner.
Vi vidareutvecklar våra prisbelönta programvaror, såväl genom egna utvecklingsavdelningen som i samarbeten med extern spetskompetens, för att anpassa dem till de nästa-generations-krav vi tror både byråer och slutanvändare kommer ställa på oss. Det gäller allt från tjänster baserade på artificiell intelligens till skräddarsydda anpassningar i moln och webb samt integrationer av tjänster hos myndigheter och övriga aktörer.
Henry Arousell, utvecklingsansvarig på Björn Lundén, i samspråk med Linda Henriksson som är produktägare för Björn Lundéns app- och webbtjänster.
Vi stödjer byråns val av affärsmodell genom att göra det enklare för byrån att använda fasta priser till kunderna
Vi förespråkar fastpris. Inte i alla lägen men som utgångspunkt och som antagligen den normala prismodellen gentemot de flesta kunderna på byrån. Fasta priser gillar kunderna – det ger trygghet och förutsebarhet. Och samma sak gäller förstås för byrån – man vet vilka intäkter som kommer, man kan ta betalt i förskott, man riskerar inte att utföra jobb utan att få betalt. Men om inte de tjänster som köps in till byrån har ett fast pris så är det svårare att själv jobba med fasta priser mot kunderna. Därför gör vi allt vi kan för att stödja möjligheten för din byrå att använda fasta priser, t ex i vår paketering av kvitto- och fakturatolkning och vårt rådgivarverktyg.
Vi bidrar gärna till att bygga redovisningsbyråns varumärke.
Det är inget självändamål för oss att synas för slutanvändaren och vi står gärna tillbaka om byrån vill ha sin branding/profil ut mot kund. Därför erbjuder vi s k white label till rimliga villkor för flertalet av våra lösningar.
Vi ser till att redovisningsbyråerna har snabb och enkel tillgång till all aktuell kunskap som en modern rådgivare kräver.
Genom våra nyhetstjänster, e-böcker, dokumentmallar, onlinekurser, livekurser och vår frågeservicetjänst står du aldrig svarslös. Vi är byråns bästa vän när det verkligen gäller, när det är skarpt läge – inför eller under ett kundmöte, när svåra frågor har kommit in från en kund, när ett avtal eller en komplex transaktion behöver tolkas och redas ut.
Vi binder ihop kunskaper och system så att byråerna direkt i systemet får tillgång till underlag för en högkvalitativ rådgivning.
Om skatt, moms, redovisning, personal, ekonomi och juridik förstås – rådgivningsstöd genom analysverktyg och artificiell intelligens (AI) som integrerats i våra system.
Vi prioriterar våra redovisningsbyråkunders önskemål i vår programutveckling.
Våra utvecklare finns nära användarna och sitter även i supporten mellan varven. På så vis får vi bra återkoppling och kan utveckla nya samt förbättra funktioner utifrån redovisningsbyråernas upplevelse och önskemål.
Vi är snabbt på bollen och anpassar våra program när det kommer nya lagar och nya tekniska krav eller möjligheter.
Vi håller oss alltid uppdaterade med nyheter och förslag inom ekonomi och skatt. Vi är därför alltid snabbt ute med nya funktioner och lösningar i programmen så byrån kan tillämpa nyheterna utan problem. Detta gäller både materiella (lagar och regelverk) och tekniska nyheter (nya tekniker för inlämning, mm).
Vi fokuserar vår programutveckling inte bara på att företagarna ska få smidiga lösningar, utan lägger ännu mera resurser på nästa steg.
Nämligen när redovisningsbyrån genom sina program och verktyg ska samarbeta och kommunicera med företagaren. Vi satsar hårt på att göra användandet effektivt, överskådligt och effektivt hos redovisningsbyrån när företagaren fullgjort sin del, t ex genom att attestera kvitton och fakturor eller rapportera in löneunderlag. Redovisningsbyråns processer står i fokus för oss när vi utvecklar våra tjänster och vi lyssnar in hur man vill jobba, hur man kan effektivisera, hur man får god kontroll, etc. Vi fokuserar på hela processen, från första affärstransaktion hos företagaren ända in i kaklet, dvs ända fram till företagarens signering och inlämnandet av årsredovisningar och deklarationer till myndigheterna.
Vi tror på en stark framtid för redovisningsbyråerna.
Vi ser redovisningsbyrån som den kompetens företagen behöver för att driva verksamheten effektivt och lönsamt och som företagens kvalitetssäkrare av alla uppgifter som ska lämnas till myndigheterna.