Tolk på 1 minut
Företagets koncept är att med hjälp av digitala verktyg lösa kundernas behov av tolkning snabbt och enkelt, med hög kvalitet och till rimlig kostnad. Och i dag är man den enda aktören som har en helautomatiserad bokningsprocess med inbyggt feedbacksystem för både tolk och kund.
– För oss är det väldigt viktigt att göra saker som påverkar människors liv på ett positivt sätt, och att det vi gör faktiskt gör skillnad. Framför allt att ge röst åt människor som ingen har i deras kommunikation med olika samhällsfunktioner. Det känns skönt att veta att exempelvis en patient kan få en tolk på 1 minut i princip oavsett vilket språk och vilken tid på dygnet det handlar om, förklarar Virpal Singh.
”Björn Lundéns programsupport outstanding”
DigitalTolk använder programvara från Björn Lundén och är ofta i kontakt med Björn Lundéns programsupport som Virpal Singh menar är outstanding.
– Vi försöker alltid jämföra oss själva med de vi ser gör ett bättre jobb än vad vi gör – där vi ser att våra egna förväntningar överträffas. Vi inser att vi har mycket att lära oss från Björn Lundén när det gäller programsupport.
Vår upplevelse är att Björn Lundéns support lägger ner tid och kärlek för att hjälpa oss som kund. Det är väldigt uppfriskande, konstaterar Virpal.
Kundernas förtroende i centrum – i dag och i morgon
När vi kommer in på framtiden för det här framgångsrika och snabbväxande företaget säger Virpal Singh att fokus självklart ligger på utveckling men att arbetet med att säkerställa kundernas förtroende är minst lika viktigt.
– Att kunder samarbetar med oss är sannerligen ett privilegium som vi får och då är det viktigt att vi lever upp till, eller överträffar de förväntningarna kunderna har. Det bör man som företagare påminna sig om varje dag, avslutar Virpal.